tisdag 17 februari 2009

Halvvägs i romanen!

Hej, vänner! Som jag nämnt tidigare så tävlar jag i Bok-SM på Kapitel1.se. Men det har liksom stannat av nu, både i toppen där ett fåtal böcker har en ziljon röster och i mittfältet där jag hållit med det mesta av tiden (just nu runt 80:e plats med 14 röster).

Just nu ägnar jag mest tid åt romanen, "Köttskörd" (www.kapitel1.se/saga-torstensson/kottskord) som också finns på Kapitel1.se men utan tävlan. Boken blir enligt mina beräkningar 24 kapitel lång och nu är jag halvvägs. Det känns rätt kul.

Att skriva en roman är en underbar upplevelse. Jag fokuserar inte så mycket på resultatet, om det blir bra eller dåligt, utan på just upplevelsen, känslan. Sedan är det förstås enormt upplyftande att det finns en och annan som läser och uppskattar det.

Kolla gärna in "Köttis" om ni känner för det. Skriv hit och berätta vad ni tyckte. Ärligt, please!

Ha det jubelbra!

Inga kommentarer: