måndag 15 december 2008

Roman!

Hej, vänner! Tänkte försöka mig på en galen sak. Nu när jag skrivit mina 24 planerade noveller (samt en knäpp bonusnovell, se http://www.veckansnovell.se/) tänkte jag kasta med med huvudet före in i ett romanprojekt. Fullständigt vansinnigt, men man får se det som en kul grej.

Boken har fått namnet "Köttskörd" för att jag gillar den engelska biotekniktermen tissue harvest. Det handlar om en deprimerad kannibal som möter sin drömkvinna.

De första tio sidorna finns nu ute på http://www.kapitel1.se/saga-torstensson. Det är allt jag skrivit så här långt. Kolla gärna in och tyck till! Jag har inte fått några omdömen ännu.

Ha det sinnesrubbat bra!

2 kommentarer:

törum sa...

Spännande och lycka till med ditt projekt!!
Jag kommer ta mig en titt när så tiden gör ditt arbete mer rättvisa (har lite för bråttom just nu!).

Saga Torstensson sa...

Tack för dina jättetrevliga kommentarer! Att få feedback från en Halmstadbo... Kul. Jag ser fram emot dina ärliga synpunkter. Ha det hur bra som helst!