onsdag 28 januari 2009

Saga tävlar i Bok-SM

Kan man bli svensk mästare i bok? Ja, och Saga T siktar på titeln i 2009 års slutspel. Obefintliga vinstchanser förvisso, men vad spelar det för roll?

Det är boksajten Kapitel 1 (www.kapitel1.se) som i samarbete med Piratförlaget utlyser en tävling i vår. Förstapriset i Bok-SM är ett erbjudande om bokkontrakt på Pirat.

Allas er lilla Saga har varit med från start på Kapitel 1 (kolla in min profilsida på www.kapitel1.se/saga-torstensson!) och självklart vill jag vara med till slutet.

Just nu grunnar jag på ett besvärligt dilemma. Man får bara tävla med en bok, och den måste vara 200 000 tecken eller mer. Jag har två möjliga kandidater:

1) en novellsamling, "Samlade Sagor", som är klar men som inte har några läsare

eller

2) en halvfärdig experimentroman, "Köttskörd", som kan bli bra men som också kan sluta i ett rejält magplask.

Usch, det är så svårt med de där taktiska sakerna. Hur man än gör blir det fel på något sätt. Någon som har några idéer om hur man ska tänka?

Vägled mig, o saliga bloggläsare! Visa mig ljuset!

Ha det!

Inga kommentarer: