söndag 12 oktober 2008

Novell nr 19

Hej, läsare! (Jag har fått en bloggkommentar, så jag har skippat prefixet "presumtiva".) Jag har skrivit en novell. Den heter "Elegi tillägnad miss Jörgen, den 6 september 2023" och finns publicerad på http://www.veckansnovell.se/ (jag vet inte varför, det är fan i mig inget direkt upphetsande litterärt forum...). Läs den if you like, skriv och berätta vad du tycker. Jag har nog aldrig varit så beroende av ärlig feedback. Tidigare när jag publicerat något nytt, har jag känt mig rätt säker på att det är bra eller åtminstone intressant. Nu är jag helt nollställd. Novell nr 19 kan vara världens pile o' dogshit. Den kanske tillför något. Jag har ingen aning. Jag vet inte ens varför jag publicerade den. Vad ska man göra? Vad är viktigast? Att hålla en bra publiceringstakt, för publikens skull, eller att försäkra sig (det kan man ju tro...) om att man inte ger ut någon skit? Please tell me!

Ha det skithålabra!

1 kommentar:

Alexander Nyström sa...

Synd att du verkar ha försvunnit från poeter.se. Hoppas du hann läsa min feedback på dina texter i alla fall. Tur att du finns kvar här, så jag kan hålla reda på när och var du publicerar dig. Du är sannerligen ett skimrande guldkorn i det här extremt finmaskiga nätet.