fredag 12 september 2008

Skriv för ditt liv!

Hej potentiella läsare! Saga är jätteglad över alla trevliga människor som varit inne och läst mina blogginlägg. Men Saga är inte helt nöjd. Saga känner inte att hon connectat 100-procentigt med alla er knäppskallar där ute. Jag vill ha mer.

Alltså. Här är en idé. Jag vill att ni skriver en novell till mig. Skriv och skicka eller publicera någonstans så att jag kan läsa den. Det är en utmaning, fegar du ur, va?!

Skriv fritt. Om du inte kommer på något kuligt/kusligt kan du ta något av nedanstående novelluppslag. Berättelsen handlar om...

1) … människor som har som hobby att gipsa sig på olika ställen, armar, ben, you name it. Det blir en besatthet till slut. Mer omfattande, mer avancerat, sjukare. Var ska det sluta?

2) … en kvinna som har ovanliga "cravings" – matbegär – under graviditeten. Det börjar med att hon biter på naglarna…

3) … hur det skulle vara om du mötte dig själv i framtiden. Just det, den där reklamslogan som teve tjatat ihjäl. Skillnaden är att du i framtiden är en galen, sadistisk mördare. Och han/hon är ute efter dig.

Vad säger du om det? Antar du utmaningen? Det kan vara hur kort eller långt som helst. Vilken form som helst, hexameter for all I care. Men gör det! Jag vill läsa det färdiga resultatet. Jag vill slå mig för bröstet och tänka stolt att jag var den som fick dig att göra det. Saga Made Me Do It, för att parafrasera en populär grupp.

Ha det fabulöst fredagsbra!

Och skriv, för fan! Skriv!

Inga kommentarer: