fredag 19 september 2008

Wazup!

Hej, potentiella läsare!

Här är några ord för alla er som tycker allt är lite dimmigt eller helt glasklart. Vissa saker behöver bara sägas. Bedöm själv om du finner det provocerande eller nåt.

Jag kan inte acceptera att en man är mer värd än en kvinna. Jag kan inte acceptera att en man har mer frihet och större möjligheter än en kvinna. Generellt sätt.

Jag tycker inte att en hel flock av människor ska behöva leva i skräck bara för att de råkar vara födda till kvinnor. But that's just me, babe.

Därför är jag feminist.

Jämställdhet är målet. Men jag är feminist som en protest mot vissa samhällsvärderingar som hör hemma på sophögen. Konservativa värderingar. Anslut dig till den protesten! Kille eller tjej, skriv till mig och tala om att du står på min sida! Det skulle göra hela skillnaden för mig.

För en del personer är feminism synonymt med galna kärringar med vansinniga idéer.

För mig är konservatism synonymt med lögner, korruption, maktmissbruk, fokmord, hedersvåld och några andra ord som är väldigt, väldigt fula i min vokabulär.

När ska konservatismen anses ha förbrukat sitt förtroende hos människor i gemen? Aldrig?

Jag lämnar er med tanken. Det behöver inte se ut så här.

Inga kommentarer: